HASTA ZİYARET TALİMATI
1.0. AMAÇ:
Emirdağ Devlet Hastanesinden hizmet alan hastaların hastanede konuk olarak kaldıkları süre içerisinde, asgari, rahat, huzur ve güven içinde bulunmalarını sağlamak amacını güder
2.0 KAPSAM:
Hastaların hastanede konuk olarak kaldıkları süre içerisinde, asgari, rahat, huzur ve güven içinde bulunmalarını sağlamak amacıyla, hasta ziyareti işlemleri ile ilgili bazı gerekli kuralları kapsar.
3.0.SORUMLULAR
Başhekim, Başhekim Yardımcısı, Servis doktorları, Servis sorumlu hemşiresi,
Güvenlik görevlisi
4.0.FAALİYET AKIŞI:
4.1.Hastanın sağlığı ile ilgili kime veya kimlere bilgi verilir: Hasta erişkin ve şuuru açık ise kendisine veya önerdiği birinci derece yakınına bilgi verilir. Hastanın şuuru kapalı ise birinci derece yakınına bilgi verilir.Hasta çocuk ise ebeveynine bilgi verilir.Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
4.2.Özellikli birimlerde hasta ziyaretine ilişkin kurallar
Yoğun bakım ziyaret kuralları
v Yoğun bakım ünitesinde hastaları enfeksiyonlardan koruyabilmek için, gün içinde sadece bir kişinin hastayı sınırlı bir sürede ziyaret etmesine izin verilir.
v Yoğun Bakım ziyaret saatleri 12:00-13:00 saatleri arasındadır.
v Yoğun Bakım Sorumlu Doktoru ya da hemşiresi yoğun bakım şartlarına göre ziyaret saatlerini değiştirebilir, durdurabilir ya da iptal edebilir.
v Yoğun bakıma girmeden önce gerekli görülen koruyucu ekipmanlar yoğun bakım sorumlularınca temin edilir.
v Ziyaret öncesi hasta başında bulunan el antiseptiğini kullanılır.
v Ziyaretler hastanın birinci derece yakınları tarafından yapılır. Ziyaret süresi “5 ( beş) dakika” ve 1 (bir) kişi ile sınırlıdır. Gerekli durumlarda hekim kararı ile arttırılır.
v Ziyaret sırasında, herhangi bir hastamızda gelişebilecek acil durum ve muayene nedeniyle ziyaretinizin sonlandırılması istenebilir.
v Yoğun bakım ünitelerimizde refakatçi uygulaması yoktur.
v Hasta, yoğun bakımda hemşire gözetiminde 5 dakika ziyaret edilmelidir, ancak acil durumlarda yoğun bakımdaki ziyaret daha erken kesilebilir.
v Hasta sahipleri hastanın ihtiyaçları ile ilgili bilgileri yoğun bakım hemşiresinden, tıbbi durumu ile ilgili bilgileri hastanın doktorundan almalıdır.
v Ziyaret sırasında yüksek sesle konuşulmamalı, hasta yataklarına oturulmamalı, fotoğraf çekilmemeli, kamera kullanılmamalıdır.
v Bazı hastalar için ayrım (izolasyon) kuralları vardır. Eğer bu sizin hastanız için de geçerli ise sorumlu hemşire size bilgi verecektir.
v Yoğun Bakım ünitesine hiçbir şekilde dışarıdan yiyecek ve içecek alınmaz.
v Doktoru tarafından, ziyaret edilmesi sakıncalı bulunan hastalarımızın yanına ziyaretçi alınmamaktadır.
•10 yaş altındaki çocuklar,
•Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikâyetleri olanlar,
•Bilinen bir enfeksiyon hastalığı olanlar,
•Herhangi bir kronik hastalığı olanlar.
•Enfeksiyon olmaya yatkın olan kişilerin (bağışıklık sistemi zayıf) hasta ziyareti için başvurmaları kendi sağlıkları açısından sakıncalı olabileceğinden ziyarette bulunmaması önerilmektedir.
v Her ziyaret sonunda ellerinizi yıkamanız veya el antiseptiği kullanarak ellerinizi dezenfekte etmeniz, kendi sağlığınız için önemlidir.
v Hasta ziyaretinize dair kayıtların tutulması adına sizden bilgileriniz ve imzanız istenecektir.
v Yoğun bakıma ulaşabileceğiniz tüm telefon numaralarını, telefonla görüşme ve ziyaret saatlerini ilgili yoğun bakım sekreterliklerinden/danışma memurundan/hemşirenizden alabilirsiniz. Ayrıca hastanızla ilgili durum değişikliklerinde, hastanemize ait 0272 442 76 56 nolu telefondan size bilgi verilecektir.
v Unutmayınız hastanızın sağlığı sizin için olduğu kadar bizim için de önemlidir.
5.0.Doğumhane Ziyaret Kuralları
ü Doğumhaneye erkek ziyaretçi kabul edilmesi uygun değildir.
ü Doğum sonrası eşini veya bebeğini görmek için talepte bulunan hasta yakınları ise hekim ve görevli ebenin izni doğrultusunda doğumhaneye girebilir, bebeği gördükten hemen sonra bekleme salonuna yönlendirilir.
ü Özel durumlarda gerekli koruyucu ekipman (maske,önlük,eldiven,bone) giyilerek ziyaret yapılabilir.
ü Hasta açısından sakıncalı olabilecek durumlarda ziyaret, hekim iznine bağlıdır
6.0.Diyaliz Ünitesi Ziyaret Kuralları
ü Diyaliz ünitesine akut diyaliz hastalarına ziyaretçi kabul edilmez
ü Kronik diyaliz hastaları kişisel koruyucu ekipman giyilerek hekim iznine bağlı olarak ziyaret edilebilir.
ü Diyaliz ünitesine giriş ve çıkışlarda el dezenfektanı kullanılmalıdır
ü Hasta açısından sakıncalı olabilecek durumlarda ziyaret, hekim iznine bağlıdır
7.0.ZİYARET EDİLMESİ YASAK OLAN HASTA GRUBU
o Bulaşıcı hastalığı olan hastalar
o Bağışıklık sistemi bozuk hastalar(steroid tedavisi alan hastalar vb. )
o Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır)
8.0.Kimler hasta ziyaretine gitmemelidir?
o 12 yaş altı çocuklar
o Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikâyeti olanlar, Soğuk algınlığı, boğaz ağrısı, nezle ya da herhangi bir bulaşıcı hastalığı olanlar.
9.0.Hasta ziyaretinde uyulması gereken kurallar
o Hastanemizde ziyaretleri her gün saat 12.00 - 13.00 ve 18.00 – 20:00 arası olarak düzenlenmiştir.
o Hasta odasında sadece 5-10 dakika kalınmalıdır.
o Hasta odasında tercihen iki kişiden fazlası olmamalıdır.
Refakatçi değişimleri ziyaret saatlerinde yapılabilir. Bunun dışında gün içinde refakatçi değiştirilemez.
Özel eşyalarınızı güvenlik açısından ortada bırakmayınız. Ellerinizi yıkamadan hastanıza dokunmayınız. Odalarda bulunan el temizliği solüsyonlarını elinize sıkınız ve eliniz kuruduktan sonra hastanıza temas ediniz. 0-12 yaş grubu çocuklarınızın sağlıklarını düşünerek ziyarete getirmeyiniz. Hastaların diyetleri özeldir; hastaneye dışarıdan yiyecek ve içecek getirilmemelidir.( Ancak doktor iznine bağlı özel durumlarda, yiyecek-içecek girişine müsaade edilecektir.) Hastanemizin tüm birimlerinde sigara içmek yasaktır. Hastane içinde sessiz olunuz. Hastanızın enfeksiyon riskini önlemek için hastaneye canlı çiçek getirmeyiniz.Hasta yataklarına oturmayınız. Hasta ile ilgili tedavi malzemelerine müdahale edilmemelidir. Öneri ve şikâyetlerinizi hastanemiz poliklinik ve servis katlarında bulunanHastaGörüş Ve Öneri Kutularınabırakabilirsiniz. |
o Hasta ile ilgili tedavi malzemelerine müdahale edilmemelidir.
o Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız edilmemelidir.
o Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
o Hastanızın genel durumuna bağlı olarak oluşturulan özel ziyaret politikaları olabilir. Buna uyulması zorunludur.
o Yangın çıkış kapıları ile merdiven boşluklarının hasta, refakatçi ve ziyaretçiler tarafından amacı dışında kullanılması yasaktır.
v Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır.
v Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hastane terk edilmelidir.
YATAK KULLANIMI
Yatakların yanında bulunan kontrol panellerinden şekil ve butonlarda gösterildiği gibi istenilen pozisyona ayarlama yapabilirsiniz.. Yatağın kenar kollarını indirmek ve kaldırmak için kolun alt kısmında bulunan yuvarlak tuşa basarak ve yatak kolunu direk yukarıya çekip kaldırma ve indirme işlemlerini yapabilirsiniz.
TELEVİZYON
Lütfen sizlerden sonra hasta odasında kalacak diğer hasta ve yakınlarının rahat kullanımı açısından TV kanal ayarları ile oynamayınız ve kanal yerlerini değiştirmeyiniz. TV seyrederken diğer odalardaki hasta ve yakınlarının rahatsız olmaması için ses seviyesinin yüksek olmamasına özen gösteriniz.
BUZDOLABI
Buzdolabının sağlıklı soğutma yapabilmesi için lütfen içecekler harici kullanmayınız.
ELBİSE DOLABI
Lütfen özel eşyalarınızı dolabınıza yerleştirerek odanızı sağlık hizmetlerini kolaylaştıracak şekilde düzenleyiniz.
YANGIN ALARM SİSTEMİ
Acil durumlarda koridorlardaki yangın çıkış uyarı lambalarının gösterdiği yönde hareket edilmesi gerekmektedir. Olası acil durumlarda acil durum butonlarını kullanabilirsiniz.
SU VE ENERJİ KAYNAKLARININ EKONOMİK KULLANIMI
Küresel ısınma ve çevre kirliliği yaşadığımız dünyayı, çevreyi ve yaşamımızı olumsuz etkilemektedir. Bu tehlike nedeni ile tüm bireyler çevreye karşı daha duyarlı olmaya su ve enerji kaynaklarını daha dikkatli ve ekonomik kullanmaya başlamışlardır. Bu duyarlılığa siz hastalarımız ve yakınlarının katılacağından endişemiz yoktur. Bu nedenle odanızdaki klimayı, ışıkları ( özellikle duş ve WC ışıklarını), televizyonu, lavabo ve duş kullanımı esnasında ise suları ekonomik kullanmanızı rica eder anlayışınız için teşekkür ederiz.
LÜTFEN DİKKAT
Odalarınızda güvenliğiniz için ısıtıcı, su ısıtıcısı v.b elektrikli eşya kullanmayınız.
Konforlu bir tedavi için hizmetinize sunulan T.V, telefon, yatak, v.b eşyaların arızalanması durumunda lütfen hemşireleri bilgilendiriniz.
Odanızda kullanımınıza sunulan eşyaları taburculuk esnasında eksiksiz bir şekilde teslim ediniz. ( Ör: T.V kumandası, telefon, yedek yastık, çarşaf, pike )
Değerli eşyalarınızı ve ihtiyaç fazlası paranızı odanızda bulundurmayınız.
Çocukların pencere önündeki bölmelere oturtulmamasına dikkat ediniz.
REFAKATÇİ POLİTİKASI
1. Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir.
2. Refakatçi bir kişi ile sınırlıdır.
3. Vizite ve pansuman saatlerinde hasta odalarını boşaltınız.
4. Hastanızın sağlığı açısından hastanıza canlı çiçek getirmeyiniz.
5. Hastanızın sağlığı açısından hastanıza dışarıdan kesinlikle yiyecek içecek getirmeyiniz.
6. Hastanızın güvenliği açısından hastanızın kolundaki bilekliği hastaneden ayrılıncaya kadar çıkarmasına izin vermeyiniz.
7. Hastanızı yattığı süre içerisinde personel kimlik kartı olmayan kişilere teslim etmeyiniz.
8. Hasta yatağına oturmayınız.
9. Refakatçi hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder.
10. Boşa akan su ve yanan elektriği lütfen kapatınız.
11. Bulunduğunuz yeri ve eşyaları temiz tutunuz ve zarar vermeyiniz.
12. Tuvaletlere; çocuk bezi ve benzeri yabancı madde atmayınız.
13. Doktor ve hemşirelerinizin tavsiye ve uyarılarına uyunuz.
14. Bu ana kurallar dışında her kliniğin kendine özgü refakatçi politikası oluşturabileceği unutulmamalıdır.
15. Özellikli hasta gruplarının refakatçileri hasta başında hasta özelliğine uygun kişisel koruyucu ekipman (maske, bone, galoş vb.) kullanmalıdır.
16. Özellikli hasta gruplarının yanında refakatçi olarak kalacak kişiler; enfeksiyon hastalığı, ağır kronik hastalığı olan ve enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler olmamalıdır.
17. Refakatçi kalacak kişiler; bilinen bir enfeksiyon hastalığı ve ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ile bakıma ihtiyacı olan kişiler ve 12 yaşından küçük çocuk olmamalıdır. Özellikli hasta gruplarının refakatçileri hastanın güven duyduğu, alışık olduğu kişiler olmalıdır.
Hastanemizden sağlık hizmeti alırken yaşamış olduğunuz sıkıntı ya da sistem il ilgili aksaklıklar, öneri/şikayetlerinizi, övgü/teşekkürlerinizi ilgili formları doldurarak memnuniyet/şikayet kutularına atabilirsiniz ya da Hasta Hakları Birimine direkt yazılı veya sözlü olarak iletebilirsiniz.
DOĞUM SERVİSİ REFAKATÇİ KURALLARI
ü Doğum servisinde erkek refakatçi kalması uygun değildir. Hastanızın refakatçi ihtiyacı bulunuyorsa, bir kadın refakatçi eşliğinde kalabilir.
ü Hastanede yatarken ihtiyacınız olacak aşağıdaki malzemeleri temin etmeniz rica olunur.
ü Doğum için gelen hastaların kendileri için hijyenid ped, bebekleri için; bebek eşyaları temin etmesi gerekmektedir.
ü Doktorunuzun ve hemşirenizin bilgisi olmadan klinikten ayrılmayınız.
ü Hastanız doğumdayken bekleme salonunda hazır bekleyiniz. Hastanızla ilgili gereksinimler olabilir.
ü Doğum için geldiğinizde: hastanın herhangi bir zamanda sezeryan olma ihtimalini unutmayınız. Doğum bitine ve hasta hakkında bilgi alana kadar hastaneden ayrılmayınız. Ayrılırken de mutlaka sizinle iletişime geçilebilecek geçerli bir telefon numarası bırakınız.
ü Serviste hasta ziyareti her gün 12:00 – 13:00/ 18:00- 20:00 ,saatleri arasındadır. Belirtilen saatler dışında ziyaretçi kabul edilmeyecektir. Lütfen bu konuda ricada bulunmayınız. Çocuklarınızı enfeksiyon kapmamaları için hasta ziyaretine getirmeyiniz. 12 yaş altı çocuklar ziyaret için servise kabul edilmeyecektir.
ü Odanızı ve tuvaletleri temiz tutunuz. Kaloriferin ve serum askılarının üzerine çamaşır asmayınız. Pencere dışına yiyecek ve içecek koymayınız.
ü Serviste sigara içilmesi yasaktır. Yüksek sesle konuşulmaması ve yüksek sesle televizyon izlenmemesi rica olunur.
ü Televizyon kumandalarını personel veya hemşirelerden temin edebilirsiniz.
ü Değerli eşyalarınızın kaybolma ya da çalınma ihtimaline karşı siz sorumlusunuz.
ü Hastalığınızın seyri ve tedaviniz hakkında bilgileri doktorunuzdan alabilirsiniz.
ü Taburcu işlemleri için çıkış formu ile servis çıkışında bulunan sekreterlikten çıkış işlemlerinizi mutlaka yaptırınız.
ü Teşekkür, şikayet ve önerilerinizi servis çıkışında bulunan DİLEK-ÖNERİ kutularına yazılı şekilde bırakabilirsiniz.
REFAKATÇİ REHBERİ
REFAKATÇİ BİLGİLERİ
ü Refakatçi olarak hastanemizde hizmet almaktaysanız ;kat sekreterimiz sizden kimlik bilgilerinizi,iletişim numaranızı,adresinizi öğrenerek hastanemiz sistemine refakatçi kaydınızı yapacaktır.
ü Pandemi servislerinde hizmet alan hastalarımıza gerekmedikçe refakatçi kabulü olmamaktadır ancak;gerekli durumlarda, refakatçi olarak kalacaksanız uyulması gereken kurallar ve riskler tarafınıza anlatılacaktır.
HEMŞİRE ÇAĞRI SİSTEMİ – ACİL ÇAĞRI BUTONU
ü Yatağınızın baş kısmında hemşire çağrı butonu bulunmaktadır. Butona bastığınızda desklere uyarı göndererek hemşirelerle irtibat sağlayabilirsiniz.
ü Ayrıca acil hallerde 1 adet lavaboda içerisinde bulunan acil çağrı butonlarının iplerini çekmeniz durumunda sağlık personellerinin odanıza gelmesini sağlarsınız.
HASTA HAKLARI
ü Dilek, öneri ve şikayetleriniz için hasta hakları birim sorumlumuza ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda dilek öneri şikayet kutusuna yazılı olarak atabilirsiniz.
YEMEK SAATLERİ
ü Kahvaltı, öğle, akşam ve ara öğünleriniz diyetisyenimiz kontrolünde hazırlanıp servis edilmektedir.
ü Kahvaltı: 06:45 – 07:45
ü Öğle yemeği: 11:45 – 12:45
ü Akşam yemeği: 17:45 – 18:45
ü Ara öğünler: 09:30 – 10:00, 15:30 – 16:00, 21:30 – 22:00
SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİZ.